تبلیغات
سامانه ایران صنعت - لیست صادرکنندگان میوه کشور

مرکز جامع ثبت و انتشار مشخصات و سوابق اجرایی شرکتهای صنعتی
 

 

آیا شرکت خود را به دایرکتوری صنایع ایران اضافه کرده اید تا مخاطبین آسانتر و سریعتر شما را بیابند؟

آیا در جستجوی لیست بانک اطلاعات شرکتها و صنایع هستید؟

آیا می خواهید خدمات و محصولات خود را با استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ صنعتی به هزاران متخصص و صنعتگر اطلاع رسانی کنید؟

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا بر روی گزینه های زیر کلیک نمایید

شرکت خود را به دایرکتوری صنایع ایران اضافه کنید

لیست بانک اطلاعات ایران صنعت را دریافت کنیدخدمات و محصولات خود را به صنعتگران اطلاع رسانی کنید

                                       


















iran-sanaat.mihanblog.com
iran-sanaati.mihanblog.com
iran-sanaye.mihanblog.com

 

 
iranesanati.mihanblog.com
irane-sanati.mihanblog.com
iranesanaati.mihanblog.com
irane-sanaati.mihanblog.com
iranisanat.mihanblog.com
 
iranisanaat.mihanblog.com
iran-sanaaye.mihanblog.com
www.iransanat.org
http://www.iransanat.org/maneger/Content/Documents/InfoBank.asp
http://www.iransanat.org/maneger/Content/Documents/Emailing.asp




http://emailing.mihanblog.com




 

 

 



فعالیت میادین میوه و تره بار سبب خواهد شد تا در شرایطی رقابتیٍ؛ محصولات با قیمتی مناسب و با کیفیت عرضه گردد که این مهم، منافع مصرف کنندگان را بهمراه خواهد داشت. زیرا آنان در شرایط رقابتی محصولات را با کیفیت بهتر و قیمت کمتر و مناسبتری دریافت خواهند کرد. تولیدکنندگان که روی دیگر سکه هستند، نیز، از منافع این میادین بی بهره نخواهند بود. در واقع این میادین منافع مطلوبی را متوجه تولیدکنندگان خواهد کرد. وجود این میادین به عنوان بازاری برای محصولات کشاورزی، سبب خواهند شد تا تولیدکنندگان این محصولات از سردرگمی و اتلاف وقت خود برای پیدا کردن بازار فروش و عرضه محصولات خود جلوگیری کرده و آنان با فراغ بال و خیالی آسوده؛ محصولات خود را برای فروش عرضه نمایند. لذا این بازارها برای تولیدکنندگان از چند جنبه حائز اهمیت است: اول ؛ با توجه به اینکه محصولات کشاورزی ارائه شونده در میادین میوه و تره بار عمدتا آبکی بوده و با گذشت مدت محدودی ضایع می شوند، لذا، در اثر نبود بازار مناسب برای فروش محصولات، ضرر و زیان زیادی متوجه تولیدکنندگان خواهد شد. دوم ، نبود بازار مناسب برای عرضه محصول خود معضل بزرگی برای تولیدکنندگان است. زیرا در چنین شرایطی (نبود بازار)تولیدکنندگان با سر درگمی برای پیدا کردن بازار مواجه می شوند که این سر درگمی نهایتاٌ سبب خواهد شد تا تولیدکنندگان یا با ضایعات و فساد محصولات خود مواجه شوند یا محصولات خود را با قیمتی بسیار کم به دلالان و واسطه ها بفروش رسانند؛ که هردو گزینه ، نهایتاً با واردآمدن خسارت و زیان به تولیدکنندگان همراه خواهد بود. پس فعالیت و توسعه این میادین عملاً هم از وارد شدن ضرر و زیان به تولیدکنندگان جلوگیری خواهد کرد و هم سبب خواهد شد تا مصرف کنندگان در شرایطی رقابتی محصولات با کیفیت بهتر و قیمت مناسبتر را خریداری کنند. با وجود مزایایی که برای میادین میوه و تره بار برشمرده شد، این میادین با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و چنانجه به این مشکلات بی توجهی گردد بر کارکرد این میادین تاثیرات منفی خواهد گذاشت. لذا این مطالعه در پی بررسی سیستمی و جامع گرایانه میادین به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی و بازرگانی می باشد. و در پی بررسی این سوال است که آیا این میادین منجر به تنظیم بازار و به تعادل رساندن قیمت محصولات میوه جات و تره بار می گردند یا خیر. سوالات تحقیق: 1- میادین میوه و تره بار در حوزه زیر ساختی با چه مسائل و مشکلاتی سر و کار دارند؟ 2- میادین میوه و تره بار در حوزه قوانین و مقررات و تعامل با نهاد های دولتی با چه مسائلی دست و پنجه نرم می کنند؟ 3- میادین میوه و تره بار در حوزه مسائل زیست محیطی با چه مسائلی دست و پنجه نرم می کنند؟ 4- میادین میوه و تره بار در خصوص ایجاد تعادل در قیمت میوه و تره بار تا چه حد موفق بوده اند؟ هدف کلی پژوهش: بررسی سیستمیک میادین میوه و تره بار در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد. اهداف اختصاصی: 1- شناسایی مشکلات و چالشهای میادین در حوزه زیر ساختها و ادوات حمل و نقل و ترابری. 2- شناسایی مشکللات و چالشهای میادین در حوزه ریست محیطی. 3- شناسایی مشکللات وچالشهای میادین درحوزه قوانین و مقررات، وتعامل با نهادهای ذیربط. 4- ایجاد تعادل در قیمت میوه و تره بار در سطح استان متدولوژی روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش, روش مصاحبه نیمه ساختاری (semi-structure) و مصاحبه عمیق (depth interview)بوده است. جمعیت مورد مطالعه پژوهش شامل غرفه داران میادین میوه و تره بار یاسوج و گچساران، کارشناسان سازمان بازرگانی استان و شهرستان و تعاون روستائی استان بوده است. که تعداد30 نفر از آنان به روش هدفمند انتخاب و مورد مصاحبه قرار گرفتند. همچنین با بیش از 20 نفر از شهروندان شهرهای مختلف استان در این خصوص مصاحبه بعمل آمد. اطلاعات و داده های جمع آوری شده از آنان، به روش تحلیل محتوائی(content analysis) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. متن گزارش: الف- مروری بر تجارب و پیشینه نگاشته ها همانطور که قبلاً ذکر گردید میادین میوه و تره بار به عنوان واسطه عرضه و تقاضا نقش مهمی در تنظیم بازار دارند. اما تحقیقات مختلف و تجارب مدیران ذیربط نشان می دهند که مشکلات زیادی فراروی این میادین وجود دارد که باعث می شوند تا نهایتا کارکرد آنها برای سرویس دهی و تنظیم بازار دچار رکود و یا مشکل شوند. در این قسمت از مطالعه سعی شده است تا تحقیقات انجام شده در این مورد و تجارب دست اندرکاران دراین خصوص تشریح گردند. در تحقیقی که توسط یک تیم تحقیقاتی متشکل از دانشجویان معماری دانشگاه هنر تهران در خصوص وضعیت ساختمانی 22میدان میوه و تره بار در تهران و کرج صورت گرفته است نشان می دهد که اغلب این میادین براساس قواعد مهندسی معماری ساخته نشده اند. بسیاری از این میادین دچار مشکلات ابتدائی حتی در خصوص مکان یابی متناسب با این بازارچه ها، عدم مطالعه و هدف گذاری برای ساخت بازارچه های محلی (براساس دسترسی پیاده) و بازارچه گذاری (براساس دسترسی سواره) و گاه عدم تناسب فضای فیزیکی میدان با جمعیت منطقه است. یکی از موارد مهم در طرح ریزی پلان بازارچه های میوه و تره بار، توجه به مقوله تفکیک بخشهای کثیف و تمیز در حوزه خدمات دهی به مشتریان و همچنین ترمینال عرضه محصولات از زمان تخلیه تا نگهداری و فروش و بحث دپوی زباله این میادین است که باید در طراحی و معماری چنین بازارهایی مورد توجه واقع شوند(منبع 5). اما در اکثر بازارچه های مورد مطالعه کمتر به این مسائل توجه گردیده و در نتیجه طرح ریزی پلان بازارچه ها از زمان تخلیه بار تا فروش به طرز صحیحی اجرا نگردیده است. یافته های این مطالعه همچنین نشان می دهد که اغلب میادین میوه و تره بار تهران و کرج از مشکلات متعدد و اساسی همچون تهویه نامناسب، نزدیکی محل رفت و آمد به آبراه فاضل آب و وجود بوی نامطبوع، نامناسب بودن سرویس بهداشتی، تداخل فضای تردد پیاده و سواره، طراحی نکردن آبخوری، فاصله زیاد محل بارگیری تا انبار ، عدم طراحی سکوی بارانداز، نبود ترازوی مرجع، نداشتن صندلی برای استراحت مشتریان، نبود چرخ دستی مخصوص خرید ، مجزا نبودن سرویس بهداشتی خصوصی از عمومی ، نبود محل مناسب برای پارک خودوروی مشتریان و .. رنج می برند(منبع 5). یافته های تحقیق دیگری نیز نشان داده است که اکثر میادین اصلا سیستم اطفاء حریق ندارند. این در شرایطی است که به دلیل وجود انبوهی از کارتنهای چوبی و مقوائی احتمال آتش سوزی در این مکانها زیاد است. این در حالی است که در برخی از شهرها، میادین از نبود اتاق مخصوص استراحت گارگران ، فقدان رامپ برای تخلیه و حمل بار و همچنین نبود سیستم گرمایشی رنج می برند(6). مصاحبه هایی که با مدیرعامل وقت سازمان میادین میوه و تره بار تهران آقای عبدالرحمن چراغلعلی انجام گردیده نیز نشان می دهد که این میادین دارای مشکلات زیادی در ارائه سرویس دهی مناسب به مشتریان دارند. وی در مصاحبه خود وجود روزانه 150 تن ضایعات ناشی از فساد میوه جات و تره بار در این میادین را خاطرنشان کرده و تاکید کرده است که چنانچه برای دفن و انتقال این ضایعات به بیرون از شهر تدابیری اندیشیده نشود، می تواند باعث شیوع و انتقال انواع بیماریهای خطرناک در میان شهروندان گردد. وی همچنین ایجاد و احداث کارخانه تبدیل ضایعات به خوراک دام را متذکر شده و یادآور شده ست که این مهم، راه خوبی برای بازیافت ضایعات و تبدیل آنها به خوراک دام است(منبع 2). در تحقیق دیگری که در خصوص کارائی میادین میوه و تره بار انجام گردیده ، نشان داده است که واسطه هایی که در میادین میوه و تره بار هستند عامل اصلی در تنظیم بازار هستند. این در حالی است که این افراد علاقه زیادی به حضور دولت برای ساماندهی میادین میوه و تره بار ندارند. این تحقیق همچنین نشان داده است که یکی از نقاط ضعف میادین میوه و تره بار نبود آمار دقیق و مستند از ورودی های میادین (محصولاتی که وارد می شود) می باشد. در حالی که مطالعه ای دیگر از وضعیت نامناسب تخلیه میوه و تره بار حکایت دارد. این مطالعه تاکید کرده است که وضعیت تخلیه نامناسب بوده و ضایعات در سطح میادین پراکنده می باشد که این امر می تواند مشکلات حادی را از لحاظ گسترش عوامل بیماریزای خطرناک برای شهروندان ایجاد نماید(منبع 3). نبود سرویس نامناسب بهداشتی در میادین میوه و تره بار نیز مشکلاتی را برای شهروندان و خریداران ایجاد کرده است. بعلاوه خاکی بودن میادین و عدم اسفالت محوطه داخلی برخی میادین سبب گردیده تا وضعیت بهداشتی آنها دوچندان گردد. در تحقیقی دیگر که مبتی بر نظرات مشتریان و خریداران میادین انجام شده است، نیز، نشان داده است که وضعیت نابسامان بهداشت میادین، کم توجهی به نظافت محوطه و غرفه های میادین و سرویسهای بهداشتی سبب گردیده تا این میادین هم برای مشتریان و هم برای کارکنان میادین مشکلاتی را ایجاد نماید. در این تحقیق همچنین آورده شده است که ضایعات گاهی اوقات 2 تا سه روز در میادین باقی می مانند که بوی نامطبوع انها مشتریان و کارکنان میادین را آزار می دهد(منبع 8). در تحقیق دیگری که در این زمینه انجام شده